Monday, November 14, 2005

The Memory Remains

åh.åh.åh.

sitter just nu och lyssnar på Metallicas- The Memory Remains. SÅ mycket minnen! Den var en av mina första starka favoritlåtar. Jag minns så väl när jag hörde den första gången...

Jag var tio då. eller elva. minns inte riktigt. Som vanligt satt jag som fastklistrad framför TV:n då det var Voxpop. det enda programmet jag verkligen följt stenhårt. de visade The Memory Remains och jag vet att min bror och jag diskuterade huruvida det var möjligt att stå kvar på den snurrande plattan som bandet står och spelar på i videon. jag vet att samuel påstod att han hört att hela bandet fått ta speciella piller för att inte bli yra och må dåligt under filminspelningen. hur de kunde stå på plattan utan att ramla ner berodde på att de hade klistrat fast deras fötter på plattformen. jag har inte sett den videon på säkert 5-6 år, men vad jag kan minnas rör de sig på den där plattan. så långt man tänkte när man var liten ^^ den teorin är med andra ord FALSIFIERAD (jag hade filosofi-prov idag)

hur som helst kom den där låten att påverka mig starkt. den innehöll mycket känslor, och jag grät alltid i slutet då den gamla tanten kom in med blommor i händerna och med hes/darrande röst sjöng sin vers. jag har alltid varit svag för gamla människor...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home