Saturday, October 15, 2005

A hard day's night

Åkte in till stan runt 21.00, Seven hade temat Heaven & Hell idag, så jag Tessa & två av hennes klasskamrater hade bestämt oss för att bege oss dit. allt på topp tills jag upptäckte att jag hade glömt mitt leg ! så då vart man ju inte insläppt.. oops. självklart skulle det ju vara den kallaste höstnatten hittills och det tillsammans med att jag inte hunnit laga min kappa och därmed höll på att frysa my ass out of time redan på vägen dit, fick det att kännas extra roligt. nästa buss: 120 min. yes. allt stängt. traskar runt på stan och träffar massa skummisar.. tills jag äntligen fann ett öppet Mc Donalds! Satt där i en halvtimma och läste innehållsförteckningen över alla deras maträtter 150 ggr tills jag kunde i princip varenda hamburgares fettinnehåll utantill. på väg ut i kylan stöter jag ihop med Jonte, Oskar, Carro & Sophie och plötsligt känns allt inte så hemskt ändå :) tessa ringde mig förresten senare, innan jag ens hade klivit på bussen och berättade att hon var på tåget på väg hem. trots att de hade gått in innan kl. 22 hade de fått betala100 spänn i inträde och sen hade det varit glest med folk, och polarna bangade.. så det var kanske tur att jag glömde mitt leg ändå :] när jag klev på bussen var det fullt av 40-talister där inne. det luktade glögg. på väg till platsen hann jag snappa upp ett "ringo starr.." och någon sa något om ett beatles- album. kanske hade de varit på Katalins "Yeah Yeah Yeah 3"? Dit vill jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home