Tuesday, September 20, 2005

Tell me what you see

Har projektdag hela dagen idag. De första 2 timmarna (!) var det meningen att vi skulle sitta och diskutera våra projektidéer i grupper.. ja ibland undrar man hur Linnéskolans lärare tänker! Att prata om sin idé tar ju max 5 min. Så man satt mest & pratade om annat.. vilket är rätt frustrerande då jag har MASSOR av skolarbete att göra hemma sen. har ju redovisning i svenska imorgon bl.a. Till slut fick i alla fall var och en diskutera sina tankar med två handledare. Jag är rätt säker på att jag inte vill fortsätta med det jag & becka påbörjade, med tilltalande ordspråk och illustrerande bilder som slutsligen skulle resultera i en utställning på t.ex Grand. Linnéskolans rektorer sabbade ju allting så jag tappade intresset lite när vi inte fick jobba tillsammans.. så jag har ingen större lust att fortsätta på egen hand. Plan B var ju att på något sätt knyta ihop projektarbetet med Tyskland/England eller vad det nu blir om det blir något. och sen hade jag även en tanke på att göra någon slags analys eller något kring fenomenet Beatles. Det är något jag verkligen skulle vilja göra just för att det vore så kul & intressant!! fast samtidigt känns the Beatles nästan sönderanalyserade. det har ju skrivits så många böcker om dem och jag vet inte om det egentligen finns så mycket nytt att fördjupa sig i som inte någon annan har gjort tidigare..
Tog i alla fall upp alla de här tre förslagen för projektledarna.. var lite rädd för att de skulle tycka det här med Tyskland verkade lite för oseriöst.. men de tyckte det var bra. De var mer emot tanken att fördjupa sig i Beatles.. De tyckte att jag skulle göra någon slags analys/jämförelse om själva turnerandet eller turnélivet. Helst ville de att jag skulle göra någon jämförelse med något dansband eller något också.. haha.. det får jag ta och fundera på :P
Hoppas verkligen det blir av då. annars får jag börja om från ruta ett...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

LOVISA I SEE YOU SLEEPING NAKED BEAUTIFUL I LOVE YOU

4:58 AM  

Post a Comment

<< Home